22. 8. 2025
Zaposlujemo
Postani ključni del našega tima! Iščemo: knjigovodjo, računovodjo in obračunovalca plač
Si natančen, odgovoren in imaš rad/a številke? !
Kaj boš počel/a kot knjigovodja / računovodja?
✅usklajevanje saldov, kompletiranje in knjiženje dospelih in izdanih računov s spremnimi
dokumenti;
✅knjiženje dospelih in izdanih računov;
✅skrb za pravilno likvidacijo računov;
✅priprava dokumentacije, vodenje evidence dospelih računov;
✅reševanje reklamacij;
✅spremljanje ustrezne zakonodaje (predvsem ZDDV, ZDDPO, ZDoh, ZGD, ZDR);
✅skrb za stalno strokovno usposabljanje, poznavanje in nenehno spremljanje in učenje nove
zakonodaje, tako da delo na delovnem mestu knjigovodje poteka nemoteno;
✅obračun DDV;
✅knjiženje TRR (domači, tuji);
✅knjiženje blagajne.
Kaj boš počel/a kot obračunovalec plač?
✅ obračun plač in drugih prejemkov;
✅ obračun drugih izplačil fizičnim osebam;
✅ priprava in pregled podatkov za obračun plač;
✅ priprava zahtevkov za refundacije (ZZZS, ZPIZ);
✅ vodenje personalnih map in priprava dokumentacije za nove zaposlene;
✅ prijave v zavarovanje ter vnašanje podatkov v program;
✅ spremljanje delovne in davčne zakonodaje;
✅ obvladovanje A1 potrdil in postopkov zaposlovanja tujcev;
✅ druga administrativna in kadrovska dela po navodilih delodajalca.
Kaj ti nudimo?
- Dinamično in stimulativno delovno okolje
- Priložnost za strokovni razvoj in napredovanje
- Zanesljivo in stabilno zaposlitev v uspešnem podjetju
Si pripravljen/a na nov izziv? Pošlji prijavo še danes!
Email: tina@zaman.si
Tel.: 031 666 680
Prijaviš se lahko tudi na spodnji povezavi: https://forms.gle/vS1ndFHcij9SPfQD6
Rok za prijavo: 31.10.2025
Tvoj karierni korak se začne tukaj!
29. 7. 2025
O B V E S T I L O – kolektivni dopust
Vsako leto, skoraj ob istem času…
vam sporočamo, da bo naša pisarna, zaradi kolektivnega dopusta, prazna od petka 1.8.2025 do vključno petka 8.8.2025.
vaš knjigovodski servis zaman tudi vam želi, prijetne poletne dni, če bo kaj zelo nujnega, nam pišite alenka@zaman.si
30. 6. 2025
OBVESTILO: POTNI NALOGI- najpogostejše napake v praksi
Potni nalogi so ključni dokument za evidentiranje službenih poti in povračilo potnih stroškov. So ena izmed najpogostejših kontrol davčnih inšpektorjev.
- Najpogostejše napake pri izpolnjevanju:
- potni nalogi se ne pišejo sproti
- zaporedne številke si ne sledijo kronološko
- potni nalogi nimajo žiga podjetja (v kolikor podjetje posluje z žigom) in niso podpisani s strani odgovorne osebe
- manjkajoči podatki o zaposlenemu, ki je napoten na službeno pot
- namen službene poti ni dovolj natančno določen (npr. sejem, seminar, poslovni sestanek)
- manjka navedba, po čigavem nalogu je zaposleni odšel na službeno potovanje
- relacija poti ni dovolj natančno določena
- izpolnjeni potni nalogi nimajo navedenega datuma in/ali ure odhoda ter vrnitve
- na potnih nalogih ni navedena registrska številka službenega avtomobila
- na potnih nalogih se napačno obračuna kilometrina
- izpolnjeni potni nalogi nimajo prilog, iz katerih bi bilo razvidno, da je bilo potovanje dejansko opravljeno (cestnine, vinjete)
- prevoženi kilometri po potnem nalogu in evidenci prevoženih kilometrov v vozilu se ne ujemajo
- izplačana kilometrina je previsoka ali prenizka glede na prevožene kilometre po potnem nalogu
2. Izplačilo kilometrine namesto poti na delo
Delodajalec zaposlenemu, ki ima v pogodbi o zaposlitvi navedeno terensko delo kot običajno delovno nalogo, izplačuje povračilo teh poti po 0,43 eur/km (službene poti). Teorija zagovarja, da zaposlenemu, ki ne dela vsakodnevno na sedežu delodajalca in ima terensko del specificirano v pogodbi o zaposlitvi, ne pripada povračilo v višini 0,43 eur/km, temveč maksimalni neobdavčeni znesek prevoza na delo (0,21 eur na km). V primeru pregleda se FURS lahko odloči za obdavčitev izplačane razlike (primeri: terenski delavci, gradbinci ki delajo na različnih lokacijah, veterinarji ki delo opravljajo po domovih …)
3. Izplačilo stroškov prevoza, kljub uporabi službenega vozila v zasebne namene
Če ima delojemalec pravico do uporabe službenega vozila v zasebne namene in mu delodajalec za tako uporabo zagotovi tudi gorivo, zaposlenemu povračilo stroškov prevoza ne pripada, če pa je vseeno izplačano, pa se povračilo stroškov prevoza v tem primeru všteva v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja. Pot na delo in iz dela se šteje za vožnje v zasebni namen.
4. Uporaba službenega vozila v zasebne namene – boniteta se ne obračuna
Uporaba službenega vozila za zasebne namene se davčno obravnava kot ugodnost, prejeta v naravi. Boniteta za avto se obračuna takrat, kadar se službeno vozilo uporablja v zasebne namene. V primeru, da se ugotovi, da zaposleni uporabljajo vozilo v zasebne namene in se boniteta ne obračunava, lahko FURS zahteva naknaden obračun bonitete. Višina bonitete je odvisna od vrednosti avtomobila in leta uporabe ter od tega ali delodajalec zagotavlja tudi gorivo.
5. Zaposlenim se izplačuje kilometrina za službene poti, medtem ko ima podjetje v lasti več službenih avtomobilov.
V primeru pregleda bo FURS preveril koliko službenih vozil je v lasti podjetja in koliko kilometrine je bilo izplačane zaposlenim. Ker je kilometrina neobdavčena, bo FURS preveril, ali na dan službene poti res ni bilo mogoče delavca na to službeno pot napotiti s službenim avtomobilom. Torej, za vsako pot bo potrebno dokazati, da službena vozila niso bila na razpolago. Pregledujejo tudi račune različnih bencinskih servisov, da ugotovijo koliko goriva je že upoštevano v stroških podjetja.
6. Knjiga voženj
Če ima podjetje v lasti službene avtomobile, je potrebno voditi za vsako vozilo knjigo voženj. V knjigo voženj se vpisuje podatke o vsaki vožnji s službenim avtom, vključno z začetnim in končnim stanjem kilometrskega števca ob začetku in na koncu službene poti, relacijo in navedbo osebe, ki službeni avto uporabi. Podatki na potnem nalogu in obračunu potnih stroškov se morajo ujemati s podatki v knjigi voženj.
7. Evidence o prevoženih kilometrih
V kolikor se službeno vozilo uporablja tako v službene kot v zasebne namene, je potrebno voditi evidenco o prevoženih kilometrih (izjema, če se plačuje polna boniteta). Le tako je možno zagotoviti za davčne namene pravilno razmejitev med uporabo službenega vozila za opravljanje službenih obveznosti in za uporabo v privatni sferi.
Evidenco o prevoženih kilometrih v zasebne/službene namene morajo voditi tudi samostojni podjetniki, ki službeno vozilo uporabljajo tako v službene kot privatne namene.
8. Električna vozila
Kljub temu, da je zaenkrat boniteta za uporabo električnega vozila enaka 0, pa je tudi pri uporabi električnega avtomobila potrebno voditi evidence opravljenih poti, saj morebitna uporaba takšnih vozil v zasebne namene, vpliva na obračun DDV.
Več o potnih nalogih: Potni nalog
Vaš računovodski servis.
23. 6. 2025
PLAČEVALI BOMO , PRISPEVEK ZA DOLGOTRAJNO OSKRBO…
S 1. julijem 2025 bomo zaposleni in samozaposleni morali plačevati socialni prispevek za dolgotrajno oskrbo (Zakon o dolgotrajni oskrbi (ZDOsk-1). Prispevek se prvič obračuna pri plači ZA JULIJ ( v mesecu avgustu 2025).
Za dolgotrajno oskrbo so zavarovani vsi, ki izpolnjujejo pogoje iz 54. in 129. člena Zakona o dolgotrajni oskrbi (Uradni list RS, št. 84/23) in so:
- starejši od 18 let,
- zavarovani (kot zavarovanec ali družinski član) v obveznem zdravstvenem zavarovanju za primer bolezni in poškodbe izven dela.
- Izjema: mlajši od 18 let, ki so v obvezno zdravstveno zavarovanje vključeni na podlagi delovnega razmerja, samostojnega opravljanja gospodarske ali poklicne dejavnosti, opravljanja kmetijske dejavnosti ali opravljanja poslovodne funkcije kot družbeniki družb ali ustanovitelji zavodov.
Zavezanci za plačilo prispevka so:
- delavci v višini enega odstotka bruto plače,
- delodajalci v višini enega odstotka bruto plače,
- upokojenci v višini enega odstotka neto pokojnine,
- samozaposleni in kmete s prijavljeno dejavnostjo v višini dveh odstotkov plače.
Prispevka ne bo treba plačevati za zavarovane osebe, ki so v obveznem zdravstvenem zavarovanju in posledično v obveznem zavarovanju za dolgotrajno oskrbo zavarovane kot družinski član:
- otroci (zavarovančevi otroci in otroci, ki so z odločbo pristojnega organa nameščeni v družino z namenom posvojitve),
- pastorki, ki jih zavarovanec preživlja,
- vnuki, bratje, sestre in drugi otroci brez staršev, ki jih je zavarovanec vzel k sebi in jih preživlja, če jih zakon, ki ureja obvezno zdravstveno zavarovanje, določa za otroke.
Vpliv na plačo: zaradi obračuna prispevka za dolgotrajno oskrbo, bo neto plača zaposlenega nižja, hkrati pa se poviša tudi strošek delodajalca, saj je obveznost plačila prispevka v višini 1% od bruto plače, tako na strani delavca, kot tudi delodajalca.
Vpliv na prispevke samozaposlenega oziroma kmeta: Prispevki samozaposlenega se bodo povišali za 2% od zavarovalne osnove za prispevke.
Vpliv na prispevke za »popoldanski s.p.«: Določen bo pavšalni znesek – 1% od osnove v višini 25 odstotkov zadnje znane povprečne bruto plače zaposlenih v Republiki Sloveniji
Prispevek za dolgotrajno oskrbo, se če je zavezanec za plačilo prispevka za dolgotrajno oskrbo, predvidoma obračuna tudi pri izplačilih preko podjemne pogodbe, avtorskega honorarja, poslovodenja, izplačilih študentom in izplačila dijakom na obveznih praksah / vajeništvu. Torej obračuna se pri vseh dohodkih.
Glede na kompleksnost obračuna prispevka, predvidevamo, da bodo podana še nadaljnja navodila.
Več od prispevku za dolgotrajno oskrbo: https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO8819
Vaš računovodski servis.
27. 5. 2025
Znana nova višina maksimalnega neobdavčenega regresa: 2.496,61 €
OBVESTILO – REGRES 2025
Regres pripada vsakemu delavcu, ki mu pripada pravica do letnega dopusta. Delodajalci morajo regres za leto 2025 svojim zaposlenim izplačati do 1. julija 2025, če kolektivna pogodba dovoljuje, pa se lahko v primeru nelikvidnosti delodajalca, določi kasnejši rok, vendar najkasneje do 1. novembra 2025.
Regres se lahko izplača v več delih, vendar mora zadnji del biti izplačan najkasneje do 1. julija tekočega leta (oz. 1. november v primeru nelikvidnosti). Izplačila regresa po tem datumu se lahko v primeru davčnega pregleda, smatrajo za drug dohodek iz delovnega razmerja. Posledica je, da se od izplačanih zneskov, po odločbi inšpektorata, obračunajo še davki in prispevki.
Minimalni znesek regresa za leto 2025 znaša 1.277,72 €, do višine 100 % zadnje znane povprečne plače v RS pa je neobdavčen. Do te višine ni potrebno obračunati prispevkov in akontacije dohodnine.
Če delavec ni zaposlen celo koledarsko leto, mu pripada sorazmerni del letnega dopusta in sicer 1/12 letnega dopusta za vsak mesec zaposlitve. Sorazmernost se praviloma računa tudi po dnevih zaposlitve, kadar oseba ni zaposlena cel mesec.
Izplačilo regresa v mesecu JUNIJU:
Minimalni znesek: 1.277,72 €
Maksimalni znesek: 2.496,61 € (na podlagi trenutno znane povprečne plače v RS, ki se mesečno spreminja)
Nekatere kolektivne pogodbe določajo višje zneske minimalnega regresa.
Letni limit za neobdavčen regres znaša 100% povprečne letne plače zaposlenih v RS (izenačitev vseh zavezancev, saj znesek povprečne mesečne plače varira). V kolikor bo delodajalec izplačal regres do neobdavčenega zneska, pa bi bil ta znesek višji od letnega limita, bo razlika obdavčena preko letne odmere dohodnine, ne pa tudi oprispevčena.
POZOR: REGRES V LETU 2025 ZA NEGOSPODARSTVO (zdravstveni delavci)
Aneks h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Ur. l. RS, št. 99/2024) določa, da se javnim uslužbencem za leto 2025 izplača regres za letni dopust v višini, ki za 5 %presega višino minimalne plače za leto 2025. To pomeni, da je regres za leto 2025 enak 1.341,61 € . Regres za letni dopust se izplača najpozneje ob izplačilu plače za april 2025, torej maja 2025.
NEIZPLAČAN REGRES:
Z globo od 3.000 do 20.000 € se kaznuje delodajalec – pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če delavcu ne izplača regresa v skladu s 131. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1). Delavec lahko zaradi kršitev zakonskih določil glede izplačila regresa vloži individualni spor zoper delodajalca pred pristojnim delovnim sodiščem. Terjatev zastara v roku 5 let.
Vir: ZDR-1 (Uradni list RS, št.21/13 s spremembami) in Zakon o dohodnini (ZDoh-2) (Uradni list RS, št. 13/11 s spremembami)
https://www.racunovodja.com/clanki.asp?clanek=13707
16. 5. 2025
OBVESTILO – Novela ZZDej-N sprejeta / velja za zasebne zdravstvene dejavnosti
Dne 21.5.2025 bo začela veljati novela ZZDej-N, ki je bila dne 6.5.2025 objavljena v Uradnem listu RS (https://imss.dz-rs.si/IMiS/ImisAdmin.nsf/ImisnetAgent?OpenAgent&2&DZ-MSS-01/9d6783c0c90581786da4f98d411316133a73c243f7ffd229019f3073e2df56d5).
S strani Zdravniške zbornice Slovenije ste bili zdravniki obveščeni o aktualnih spremembah, v pripravi pa so podlage za ustavno presojo posameznih spornih rešitev novele zakona.
Nekaj bistvenih sprememb:
- razmejitev prihodkov iz koncesijske dejavnosti in samoplačniških storitev – presežek prihodkov nad odhodki koncesionar lahko porabi za opravljanje in razvoj zdravstvene dejavnosti;
- prepoved pravnega prometa s koncesijami in vezanost koncesije na izvajalca zdravstvene dejavnosti ter dejanskega lastnika (tudi v primeru statusnih preoblikovanj) – koncesija je vezana na izvajalca zdravstvene dejavnosti, njegov pravni status in dejanskega lastnika v času izdaje koncesijske odločbe. Če se pravni status oziroma dejanski lastnik izvajalca zdravstvene dejavnosti v času trajanja koncesijskega razmerja spremeni, se koncesija odvzame;
- spremenjeni pogoji za pridobitev in opravljanje koncesijske dejavnosti;
- obveznost koncesionarja ter zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev, zaposlenih pri izvajalcih v javni mreži, da se vključijo v program zagotavljanja neprekinjenega zdravstvenega varstva (NZV);
- soglasje delodajalca za opravljanje storitev znotraj javne mreže in načelna prepoved opravljanja tržnih storitev;
- pogoj polne zaposlitve pri javnih zavodih.
Prehodne določbe: Soglasja zdravstvenih delavcev, zaposlenih v javnem zavodu, po 53.b členu ZZDej (za opravljanje zdravstvenih storitev pri drugem izvajalcu ali kot izvajalec), ki so veljavna na dan uveljavitve ZZDej-N, ostanejo v veljavi do poteka njihove veljavnosti, vendar ne dlje kot 12 mesecev po uveljavitvi ZZDej-N. Hkrati tudi podjemne pogodbe in druge pogodbe, ki jih sklepajo javni zavodi in so veljavne na dan uveljavitve ZZDej-N, v skladu s prehodno določbo ostanejo v veljavi do poteka njihove veljavnosti, vendar ne dlje kot 12 mesecev od uveljavitve ZZDej-N.
Več o spremembah si lahko preberete na spletni strani Zdravniške zbornice Slovenije (https://www.zdravniskazbornica.si/informacije-publikacije-in-analize/obvestila/2025/04/23/novela-zakona-o-zdravstveni-dejavnosti-(zzdej-n)-in-ureditev-soglasja-zdravstvenih-(so)delavcev-zaposlenih-v-javnih-zavodih-za-opravljanje-zdravstvenih-storitev in https://www.zdravniskazbornica.si/informacije-publikacije-in-analize/obvestila/2025/04/24/novela-zakona-o-zdravstveni-dejavnosti-(zzdej-n)—ureditev-dovoljenj-za-opravljanje-zdravstvene-dejavnosti-ter-koncesij).
Vaš računovodski servis
5. 5. 2025
OBVESTILO – REGRES 2025
Regres pripada vsakemu delavcu, ki mu pripada pravica do letnega dopusta. Delodajalci morajo regres za leto 2025 svojim zaposlenim izplačati do 1. julija 2025, če kolektivna pogodba dovoljuje, pa se lahko v primeru nelikvidnosti delodajalca, določi kasnejši rok, vendar najkasneje do 1. novembra 2025.
Regres se lahko izplača v več delih, vendar mora zadnji del biti izplačan najkasneje do 1. julija tekočega leta (oz. 1. november v primeru nelikvidnosti). Izplačila regresa po tem datumu se lahko v primeru davčnega pregleda, smatrajo za drug dohodek iz delovnega razmerja. Posledica je, da se od izplačanih zneskov, po odločbi inšpektorata, obračunajo še davki in prispevki.
Minimalni znesek regresa za leto 2025 znaša 1.277,72 €, do višine 100 % zadnje znane povprečne plače v RS pa je neobdavčen. Do te višine ni potrebno obračunati prispevkov in akontacije dohodnine.
Če delavec ni zaposlen celo koledarsko leto, mu pripada sorazmerni del letnega dopusta in sicer 1/12 letnega dopusta za vsak mesec zaposlitve. Sorazmernost se praviloma računa tudi po dnevih zaposlitve, kadar oseba ni zaposlena cel mesec.
Izplačilo regresa v mesecu MAJU:
Minimalni znesek: 1.277,72 €
Maksimalni znesek: 2.430,99 € (na podlagi trenutno znane povprečne plače v RS, ki se mesečno spreminja)
Nekatere kolektivne pogodbe določajo višje zneske minimalnega regresa.
Letni limit za neobdavčen regres znaša 100% povprečne letne plače zaposlenih v RS (izenačitev vseh zavezancev, saj znesek povprečne mesečne plače varira). V kolikor bo delodajalec izplačal regres do neobdavčenega zneska, pa bi bil ta znesek višji od letnega limita, bo razlika obdavčena preko letne odmere dohodnine, ne pa tudi oprispevčena.
POZOR: REGRES V LETU 2025 ZA NEGOSPODARSTVO (zdravstveni delavci)
Aneks h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Ur. l. RS, št. 99/2024) določa, da se javnim uslužbencem za leto 2025 izplača regres za letni dopust v višini, ki za 5 %presega višino minimalne plače za leto 2025. To pomeni, da je regres za leto 2025 enak 1.341,61 € . Regres za letni dopust se izplača najpozneje ob izplačilu plače za april 2025, torej maja 2025.
NEIZPLAČAN REGRES:
Z globo od 3.000 do 20.000 € se kaznuje delodajalec – pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če delavcu ne izplača regresa v skladu s 131. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1). Delavec lahko zaradi kršitev zakonskih določil glede izplačila regresa vloži individualni spor zoper delodajalca pred pristojnim delovnim sodiščem. Terjatev zastara v roku 5 let.
Vir: ZDR-1 (Uradni list RS, št.21/13 s spremembami) in Zakon o dohodnini (ZDoh-2) (Uradni list RS, št. 13/11 s spremembami)
https://www.racunovodja.com/clanki.asp?clanek=13707
Vaš računovodski servis.
5. 5. 2025
OBVESTILO – Od 1.7.2025 sprememba pri obračunu DDV
Vsi davčni zavezanci, identificirani za namene DDV, bodo morali za davčna obdobja od 1. julija 2025 dalje davčnemu organu v elektronski obliki po elektronski poti, predložiti:
- evidenco obračunanega DDV in
- evidenco odbitka DDV
SPREMEMBA
V vašem imenu bomo, kot do sedaj, oddajali obračun DDV na davčni urad, poleg pa bomo morali preložiti sezname izdanih in prejetih računov.
Do sedaj so se knjige izdanih in prejetih preložile samo na izrecno zahtevo davčnega urada.
Od julija dalje, bodo čisto vse spremembe, ki jih naredimo-poknjižimo, vidne fursu-ko jih bomo morali sproti mesečno prilagati k ddv obračunu.
KDAJ
Prvič torej najkasneje do konca avgusta 2025, če imajo določeno mesečno davčno obdobje, oziroma oktobra 2025, če imajo določeno trimesečno davčno obdobje.
V priponki posredujemo obvestilo, ki ga je Finančni urad posredoval vsem zavezancem.
V priponki posredujemo obvestilo, ki ga je Generalni finančni urad pošiljal zavezancem 25.4.2025.
Davčni zavezanci
Vaš računovodski servis.
22. 4. 2025
OBVESTILO – Od 23.4.2025 sprememba pri evidentiranju delovnega časa
V Uradnem listu RS je bila 8.4.2025 objavljena novela Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV- B), ki prinaša spremembe glede evidentiranja delovnega časa. Veljati začne 23.4.2025.
SPREMEMBE:
1. Za koga se vodi evidenca:
- sprememba definicije delavca na način, da je za osebo, ki delo opravlja na civilnopravnih podlagah, evidenco o izrabi delovnega časa potrebno voditi pod pogojem, da se zanjo uporabljajo določbe zakona, ki ureja delovna razmerja, glede delovnega časa, odmorov in počitkov (študenti, upokojenci, kratkotrajno delo družinskih članov) ali ga opravlja osebno in je vključena v delovni proces delodajalca;
- za poslovodne osebe ne bo več potrebno voditi evidence o izrabi delovnega časa, ki delo opravljajo na katerikoli pravni podlagi-civilno ali delovno razmerje (kar pa ne velja za prokuriste);
2. Črtanje vodenja odmora za malico;
3. Mesečno vpisovanje podatkov o opravljenih urah, ki so bile opravljene v drugih posebnih pogojih dela (kot npr. nočno delo, izmensko, druge oblike razporeditve delovnega časa), ter tekoči seštevek ur v tednu, mesecu oziroma letu iz katerega je razvidno referenčno obdobje, ki se upošteva za neenakomerno razporeditev in za začasno prerazporeditev polnega delovnega časa;
4. Možnost pošiljanja izpisov iz evidence tudi na privatni elektronski naslov delavca (ob podpisu soglasja delavca);
5. Hramba evidenc bodisi na sedežu dela bodisi na kraju opravljanja dela, torej na terenu (po odločitvi delodajalca).
Predlagamo, da svoje evidence prilagodite skladno z zgoraj navedenim.
Povezava do Uradnega lista: https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2025-01-0863/zakon-o-spremembah-in-dopolnitvah-zakona-o-evidencah-na-podrocju-dela-in-socialne-varnosti-zepdsv-b
Vaš računovodski servis.
11. 4. 2025
OBVESTILO – IZVAJANJE PLAČILNIH STORITEV V ČASU VELIKONOČNIH PRAZNIKOV
V času velikonočnih praznikov, v petek, 18. aprila 2025 evropski SEPA plačilni sistemi in TARGET ne bodo delovali, zato banke in hranilnice v evroobmočju ne bodo izvajale medbančnega plačilnega prometa. Prav tako plačilni promet ne bo deloval na velikonočni ponedeljek, 21. aprila 2025.
Banke in hranilnice bodo plačilni promet v polnem obsegu ponovno izvajale v torek, 22. aprila 2025.
Vaš računovodski servis.
24. 3. 2025
OBVESTILO – Stroški za neposlovno rabo pod drobnogledom FURS-a
V 2025 bo FURS podrobneje nadziral uveljavljanje stroškov za nakupe blaga in storitev, ki niso neposredno povezani z opravljanjem dejavnosti.
Stroški, ki niso potrebni za poslovanje, imajo značaj privatnosti ali odstopajo od običajne poslovne prakse, ne sodijo v obračun davka od dohodka pravnih oseb (DDPO) ali obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti (DDD).
Če odhodki niso v skladu z zakonom, lahko to pomeni:
- neupravičeno znižanje davčne osnove,
- prikrita izplačila dobička lastnikom in povezanim osebam,
- nepravilno obračunane bonitete zaposlenim,
- nepravilno odbit vstopni DDV.
Svetujemo, da poskrbite, da bodo vsi nakupi in s tem povezani stroški v podjetju poslovne narave.
Vse prilagoditve davčne osnove je treba izvesti v skladu z zakonodajo (ZDDPO-2, ZDoh-2 in ZDDV-1). Določbe o odhodkih so v 29., 30. in 31. člen ZDDPO-2.
Več o tem: Nakupi_blaga_in_storitev_za_neposlovno_rabo.docx .
Vaš računovodski servis.
17. 3. 2025
OBVESTILO – Višja urna postavka za delo upokojencev
V Uradnem listu RS je bila objavljena nova odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev.
Ta določa, da v obdobju od 1. marca 2025 do 28. februarja 2026 višina urne postavke upravičenca za opravljeno uro začasnega ali občasnega dela ne sme biti nižja od 7,35 EUR.
Višina dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo pa v seštevku v koledarskem letu 2025 ne sme presegati 10.985,91 EUR.
Vaš računovodski servis.